Tips til lokale søgninger

I dette blogindlæg vil jeg give dig nogle tips til hvordan du kan komme højere op på Google på lokale søgninger. De services jeg nævner i videoen har jeg lagt link til i beskrivelsen af videoen nedenunder.

Hvad er en lokal søgning

8 gode tips til optimering

Jeg har en lille liste af tips til dig med nogle ting du selv kan gøre relativt nemt, som dine konkurrenter sikkert ikke gør, og du kan relativt nemt gøre en forskel for dig selv på de lokale søgninger. Vel at mærke uden at kontakte din webudvikler.

1. Opret en Google My Business profil

Hvis du ikke allerede har gjort det, så opret en Google My Business profil. Google My Business er en Google tjeneste, og alt hvad Google tilbyder skal du udnytte, fordi det  giver dig bedre placeringer. Tag dig tiden og udfyld alle felter, fordi det er virkelig en stor ranking faktor for dine lokale søgninger. Skriv en lang beskrivelse, opret produkter, udfyld åbningstider og alle de felter der er. Og husk hele tiden på hvilke søgeord du vil findes på, og flet dem ind, hvor det er relevant og muligt.

2. Flet søgeord ind i titlen på din GMB profil

Flet et søgeord ind i titlen på din Google My Business profil. Hvis du for eksempel hedder Sørens Låseservice, så skriv din titel som “Sørensens låseservice – låsesmed ringsted”.

3. Flet søgeord ind i sidetitel, overskrift og url i landingsside

Hav en landingsside på din hjemmeside hvor dit søgeord indgår i både sidetitel, overskrift og sireurl, altså adressen til siden. Det vil være sådan at du skriver sørensens-låseservice.dk/låsesmed-ringsted Det er vigtigt du skriver bindestreg imellem din service og bynavnet, så Google kan forstå det er to forskellige ord.

4. Firmanavn, adresse og telefonnummer skal være identisk alle vegne online

Sørg for at dit navn, adresse og telefonnummer er udfyldt identisk på din hjemmeside og din Google My Busines profil, og i øvrigt alle andre steder også. Google tjekker op alle steder hvor din virksomhed er nævnt, og derfor er det vigtigt at du skriver det på samme måde alle steder.

Dine konkurrenter er dovne, og får ikke disse ting gjort. Men det gør du, og derfor kommer du højere op end dem på Google!